söndag 18 april 2010

Solig söndag.

Vad det är härligt att kliva ur sängen och upptäcka att solen skinner som aldrig förr. Trodde först att klockan var över nio, men när jag såg klockan i köket som visa att den endast var sex tänkte jag att då har jag en lång, solig dag framför mig. Inte helt fel.

Dagen på jobbet i går blev hur trevlig som helst. Lite andra rutiner än vad vi har på vardagarna, men det fungera det med. Kunderna blev mäkta förvånade när dom fick se mig i kassan. Jag vet inte hur många gånger som jag fick höra att, nu är du väl i alla fall på fel plats eller sitter du här det är ju lördag. Dom sista timmarna var vi tre stycken som jobba och det flöt på bra. Tiden flög snabbt iväg. Det var som jag trodde att det behövdes en sån här dag på jobbet efter fredagens resa. Hela lördagen kändes konstig men vad gör det när vi hade en rolig dag på jobbet.

Väl hemma från jobbet skynda jag mig att göra i ordning lite att äta. Tog med mig en bricka till vardagrummet för att inte missa Millenium. Kanske lite sent för min insulinspruta men det händer ju inte så ofta att det blir så här sent och jag kände mig ganska okej. När jag ätit upp svara jag på dotterns sms och satt mig tillrätta i soffan för att titta på filmen. Det tog inte lång stund innan både jag och Bosse sov. Vaknade till några gånger men mer var det inte. Vad jag inte fattar är varför man envisas med att sitta kvar framför teven när man ändå sover och missar hela programmet.

Min kollega kom inte iväg till London. Läste det på hennes dotters blogg. Såg även på jobbet att Eddie och Agneta inte hade kommit iväg till Mallorca. Läste i DN i morse att flygen kan bli inställda hela nästa vecka. Trist för alla som ska iväg på semesterresor. Sitter och funderar på hur Helena har löst det för sina anställda och henne själv. Men hon är inte dum den tjejen så hon har säkert löst det på ett eller annat sätt. Synd bara att det skulle hända när hon äntligen har kunnat ta sig ledigt några dagar för att åka hem till Jokkmokk. Är aldrig roligt att behöva hugga tag i en massa problem när man vill njuta av sin ledighet.

Nu börjar kaffetarmen påminna mig om att det är dags för en mugg. Så jag får göra något åt det.

Inga kommentarer: