onsdag 21 april 2010

Det var som jag trodde.

En jobbig dag på jobbet. Hon med stort C har tydligen piggnat till efter helgen. Lika jobbig som vanligt. Hon reta gallfeber på dom flesta på jobbet. Pust och stön, nu vill jag bara ha semester. Tänk att bara slippa se människan i fyra veckor. Men i och för sig så går tiden fort och snart ska vi i väg till värmen. Får leva på det.

Halva Tumba är utan vatten men inte vi. Hörde det på radion när vi var på väg hem. Tänkte då att det fattas bara det. Inget vatten, ingen dusch. Vilken lycka, när jag kom hem och kolla kranarna och det forsa ut vatten. Härligt, härligt.

Fick mitt lönebesked idag. Tänk, att vi fick det två dagar före lön, kontoristen eller vad man ska kalla henne, måste tagit fel på dag. Vi som är vana att få beskedet tidigast samma dag, helst efter lön, blir helt förvirrade,hihi. Kontoristen måste ha en tro att om vi får lönebeskeden i handen för tidigt så får vi ut pengarna innan avlöningsdagen. Någon annan förklaring kommer jag inte på.

Hade tänkt mig att börja med mitt wii fit idag, men tror att jag får sikta in mig på morgon dagen. Om jag inte är för trött i morgonbitti så ska jag ta en liten runda så att jag kommer i gång. Det är ju kul när man väl står där framför teven så det ska ju inte vara några problem. Problemet skulle väl i sådana fall vara att jag är för slö. Hittar hela tiden på en massa ursäkter. Jag får helt enkelt ta och skärpa mig.

Inga kommentarer: