söndag 11 april 2010

Snabbt jobbat.

Ringde upp comhem angående våra telefoner som inte har fungerat på ett tag. Som vanligt blev jag trevligt bemött. Killen som jag snacka med starta om modemet, men inga signaler blev det i telefonerna. Han pröva att ringa upp bägge numren men inget hände. Jag starta upp modemet, ingenting hände. Kille sa att allt såg bra ut. Och att allt verka vara rätt kopplat. Han kunde inget mer göra förutom att skicka problemet vidare till teknikerna. Dom kommer att skicka ett sms till mig när dom har tittat på problemet. Behöver dom komma in här hemma så får jag ringa upp och boka en tid. I värsta fall så är det fel på modemet, säger killen. Jaha, tänkte jag. Då blir man väl utan telefon ett tag. Tacka killen och la på.
Efter ett tag, när jag skulle ställa tillbaka telefonerna som jag spritt ut på bordet , var jag tvungen att kolla så rätt telefon hamna på rätt ställe, (bägge telelinjer har nästan identiska telefoner, bara nån nyans i färgen skiljer dom åt) fick jag för mig att jag skulle testa dom igen. Fick en liten chock, dom fungera igen. Det tog inte lång stund innan jag fick ett sms från teknikerna att problemet var löst och jag kunde höra av mig om problemet kom tillbaka. Det här kallar jag för snabbt jobbat. Åter igen måste jag bara berömma comhem för deras trevliga bemötande och snabba hantering på sina ärenden.

Inga kommentarer: