söndag 18 april 2010

Maginfluensan.

Mamma ringde och sa att vi inte skulle åka ner och hälsa på pappa idag. Han och hela hemmet ligger i maginfluensan. Själv skulle hon ringa och höra hur det var med farsgubben. Jag sa till henne att hon absolut inte ska gå upp även om pappa mår bra så kan hon bli smittad. Hon lova att inte göra det. Hoppas nu bara att hon inte får höra att han frågar efter henne så hon känner sig tvungen att gå dit.

Fick också reda på att brosans son konfirmerar sig idag. Konstig familj vi är. Jag inbillar mig att mer normala familjer berättar sådana här viktiga händelser. Inte för att jag blir ledsen över att jag missar kyrkan och efterföljande fest. Jag tänker mer på grabben, han hade nog tyckt att det skulle vara trevligt att hans lilla faster kom med kram och paket, hihi. Jag är inte speciellt kyrklig av mig. Känner mig obekväm på något konstigt sätt. Jag sa till mamma att hon får ge Viktor en stor kram från mig.

Inga kommentarer: