fredag 2 april 2010

Långfredag.

God morgon. I dag är det långfredag. Vore bra om den även hade kunna va lång, extra lång. Nu har jag fyra härliga lediga dagar framför mig. Ska åka ner och hälsa på pappa idag. Sen blir det god mat på fat.

Igår morse var hjärnan trögare än vanligt. Bosse fyllde ju år och jag glömde att gratta honom. Tyckte han såg lite konstig ut när han gick iväg för att jobba. Satte mig och läste morgontidningen. Lästen en artikel som bara vara helt fel, måste vara ett aprilskämt tänkte jag. Samtidigt som jag tänkte det så slår det mig att Bosse fyller år. Och jag som inte gratta honom. Det är första gången som jag glömmer att gratta honom på morgonen. Fick skriva en lapp som jag la på köksbordet. Bosse jobbade ju bara halvdag så han skulle läsa lappen innan jag kunde snacka med honom. Det är ju så att hans mobil har han inlåst i sitt skåp på jobbet, så jag skulle inte få tag på honom förrän min fikarast. Som tur är så känner han mig ganska väl och hade förstått att jag inte hade fått igång min hjärnverksamhet på morgonen. Efter att jag slutat jobba hämta vi tårta som vi hade beställt på Callnes. Sandra med familj skulle komma över och gratta honom innan dom skulle dra iväg till Småland. Liam kom först, han hade gjort jätte fina påskgrejer i skolan åt morfar. En gul ros fick han också. Han hade också köpt ett kort som han gav till morfar och skratta samtidigt som han så april, april. På kortet stod det Grattis på 80-årsdagen. Felicia hade med sig ett eget kort och en gul ros. Hon säger grattis morfar och visar vad hon har med sig. Men gör samtidigt klart för oss att det är hennes, hahahaha. Hon är inne i den åldern då allt är hennes. Bosse fick en jättefin blomgrupp av familjen Karlsson/Fransson. Nu på morgonen såg jag att Felicias ros stod tillsammans med Liams i vasen i köket. Kortet stod fint uppställt på toalettskåpet på lilla toaletten.

Inga kommentarer: