fredag 9 april 2010

Friskhets tecken.

Är nu så trött på att ligga i sängen. Har förflytta mig ner till soffan, fundera ett tag på om jag skulle sätta på teven men kom på att risken är att jag somnar om och det är inte bra. Är nog bättre att jag försöker att hålla mig vaken ett tag så att jag får sova hela natten. Bosse håller på att fixa mat. Sen ska jag ta lite te och krypa upp i soffan med en bok. Har jag tur så är jag så pass pigg så att jag kan se på Så ska det låta.

Att jag har tröttnat på att ligga i sängen måste vara ett friskhet tecken. Har kommit i det läget att jag skulle vilja göra något men orkar inte. Det kryper liksom i kroppen. Vet inte om jag har någon feber för jag har tagit tabletter. Men det visar sig när dom slutar att verka. Alla andra tecken på förkylningen är kvar. En hel kasse med snorpapper uppe i sovrummet har det blivit idag. Man kan undra var allt snor kommer ifrån. Fan, vad jag tycker att det är tråkigt att vara sjuk. Det går väl an när febern är så pass hög att man i stort sätt är helt utslagen. Men det här mellanläget är bara för jobbigt.

Nu har jag fått skrivit av mig lite och ska peta i mig lite mat. Ta mitt insulin och en tablett för att blodsockret håller sig i något så bra nivå. Bra och bra kan man väl diskutera, pendlar mellan 6,5 och 15,2. Det ska ligga på 5,0.

Inga kommentarer: