söndag 4 april 2010

Påskdagen.

Redan påskdagen, det är inte klokt vad tiden går fort. Idag ska jag ut och köpa teven till pappa. Sen ska den installeras hos honom. Jag hoppas att hans stora fjärrkontroll går att ställas in på den nya, annars får jag ett nytt jobb på halsen.

Igår hade vi en trevlig dag hos min svärmor. Efter att vi ätit blev det kaffe, sen så satt vi och snacka. Vips så hade tre, fyra timmar gått. Kaffekopparna stod fortfarande kvar, vilket är väldigt ovanligt när man är hemma hos Gunsan. Vi hann precis hem till Millenium började.

Jag tjöt av skratt när Gunsan berätta om när dom var ute på en strand i Värmdö. " Vi låg där och sola. Det var sommar" säger hon. Lite tystare säger hon " Vad dum jag är självklart var det sommar vi skulle ju bada" Efter det blev det ett skratt som heter duga. Vi skratta så tårarna rann floder.

Gunsan berätta också att det var en person som var hemma hos henne och talade om att hon hade sett oss när vi var i Stockholm och åt middag för ett tag sen. Jag lista snabbt ut vem det var och sa då till Gun att jag tyckte att tjejen kunde ha gett sig till känna. Det är ju löjligt att hon inte kom fram och hälsa på oss, vi tillhör samma familj. Men vill hon fortsätta denna löjliga grej så gärna för oss. Vi är så trötta på hennes sätt att vara. Gun höll med. Tillfället som hon hade sett oss måste ha varit när vi var in och såg Jerkan. Då måste även hon varit där för annars skulle hon inte ha sett att vi åt middag. Kan förstå att hon inte ville visa sig, då hon är skyldig oss pengar och det var ju inte precis gratis att gå och se på Jerkan. Suck.

Inga kommentarer: