måndag 26 april 2010

Årets första jordgubbar.

Idag fick vi in superfina jordgubbar på jobbet. Det lukta verkligen jordgubbar på lagret. Provsmaka och det smaka jordgubbar. Kanske inte lika goda som svenska, men för att vara utländska så blev betyget högt. Priset var också högt. Var i alla fall tvungen att köpa hem en liter. Så ikväll ska här ätas årets första jordgubbar med gräddmjölk. Jordgubbs tiden är här, hurra. Nu kan man äta jordgubbar så det sprutar ur öronen. Något som är riktigt gott är filmjölk med jordgubbar. Det kan jag äta både till frukost och lunch. Jordgubbstårta är inte helt fel det heller. Men inget slår just svenska jordgubbar eller norska. När dom kommer är det fest för mig. Och vad är midsommaren utan dessa bär? En midsommar utan jordgubbar klara man sig utan. Nej, nu måste jag sluta. Efter allt skrivande om jordgubbar så är jag tvungen att gå och rensa mina jordgubbar så jag får mumsa lite.

Inga kommentarer: