måndag 12 april 2010

Läkarbesök.

Morgonen har jag tillbringat på läkarcentralen. Väntrummet var fullt med hostande, snörvlande patienter. Väl inne hos läkaren fick jag reda på att lungorna och bihålorna var bra. Förkylningen sitter i luftvägarna och det blir bättre och bättre. Hon tyckte att jag kunde vara hemma ett par dagar till. Men det vill inte jag. Nässpray och treo kan jag ta på jobbet. Så länge jag inte har feber ska jag klara av att jobba. Huvudvärken trodde hon kom av att jag inte var helt frisk (skoja hon) och att jag har druckit mindre med kaffe under den här tiden. Det där med kaffet kan hon ha rätt i, så mycket kaffe har det inte blivit. Så det första jag gjorde när jag kom hem var att slänga på en kanna. Här ska det drickas kaffe så kanske den molnande värken försvinner.
Jag fråga också läkaren varför jag jämt åker på alla förkylningar. Fick ett luddigt svar om att vissa människor var extra mottagliga, barnbarn dra med sig en massa baciller från skolor och dagis, mitt arbete och något om ond cirkel blablabla. Sen något om mitt immunförsvar, diabets och sköldkörtel osv. En hel föreläsning som jag inte alls orkade lyssna på. Ska till min diabetes läkare i juni får lyssna med henne och se vad hon säger och om det är något man kan göra åt.
Nu har det blivit tyst i köket. Betyder att kaffet är klart, nu ska jag ta mig en mugg .

Inga kommentarer: