tisdag 27 april 2010

Lösningarnas dag.

I morse ställde jag mig på vågen och det skulle jag inte gjort. På två veckor har jag gått upp över två kilo. Sammanlagt det här året är det runt tio kilo. Det här går bara inte. Sommaren är ju snart här och jag ska ner på playan och poolen. Det har malt i huvudet hela dagen. Har nu en lösning på problemet. Börja stor röka igen, många långa promenader, motionera med wii och sist men inte minst sluta med gräddsåser. Det får bli viktväktar mat från och med i morgon. Rökat har jag börjat med under dagen. Jag ska erkänna att det har blivit nån cigg då och då den senaste tiden. Men nu ska jag röka på jobbet, hemma, och lite överallt,hahahaha. Låter inte klokt. Men rökningen får jag sluta med efter sommaren för då är det långt till nästa sommar. Då har jag hela vinter att hålla diet så att inte samma problem uppstår. Tänk att man kan bli så knäckt över ett par kilo. Men dom sista har kommit för fort och fortsätter det i samma takt kan man ju tänka sig hur man kommer att se ut. För att inte snacka om kostnaderna, en helt ny sommar garderob. Går jag ner ca. fem kilo till semestern så behöver jag inte köpa så mycket nytt. Det är mitt mål just nu. Röka hade jag nog gjort på semestern ändå. Det hör liksom till. Och vad fasiken gör det om jag röker fram till hösten. Det är ju bara jag som mår dåligt av det. Har många flera ursäkter ( det är rökare duktiga på) men tänker inte rabbla dom här. Det är bara att konstatera att det blev ett stort misslyckande som vanligt. Men trodde inte att vikten skulle öka så mycket på en sån kort tid.

Kvällen har jag ägnat mig åt att betala räkningar för fyra personer. Mycket in och utloggningar, fyra olika dosor att hålla isär. Har nu kommit på hur jag vill ha det uppe vid skrivbordet. Det får jag hugga tag i till helgen. Ska köpa lite fler brevkorgar och märka upp dom med våra namn, sen ska var och ens räkningar och papper dit. Inte som nu att dom ligger och flyter i en ända hög. Eller om jag ska vara riktigt ärlig så flyter dom omkring i två, tre högar. Varje månadslut måste jag börja med att sortera allt och bara det är en historia för sig. Sen ska mamma få en extra korg med färdig hanterade papper så hon får hem dom till sig. Pappas dokumenthurts ska jag bara skriva färdigt mappnamnen, sen ska allt arkiveras där. Men det är gjort på en kvart för alla hanns papper har jag full koll på. När allt är klart ska jag ta ett allvarligt snack med mig själv så att det i fortsättningen inte blir en massa kringflytande högar.

Nu är jag trött och tror att jag går och knoppar. Imorgon ska jag använda mina mirakeltrasor, dom gör tydligen städjobbet lättare. Det lilla jag har testat dom så måste jag hålla med om det. Man behöver inte gnugga så mycket innan det blir skinande rent.

Inga kommentarer: