lördag 10 april 2010

Vätskebrist = huvudvärk??

Har druckit en och en halv liter loka sen klockan fem. Huvudvärken har nästan försvunnit. Kom nu och tänka på att jag nog inte har druckit så mycket dom sista dygnen. Det kan ju förklara varför jag fick huvudvärk. Jag som var lite orolig för att det kunde vara bihålorna som gjorde att huvudet börja värka. Samtidigt tycker jag att jag har varit duktig på att snyta mig hela tiden. Det visar sig om det har varit vätskebristen som var orsaken.

Titta på ett avsnitt av Lyxfällan. Jag blir mörkrädd när jag ser att vuxna människor lever över sina tillgångar. Men det här avsnittets par slog alla rekord. Dom hade utgifter på 100 000 kronor i månaden. Hur fan kan man ha 100 000 kronor i utgifter och det per månad? Deras gemensamma inkomster var visserligen ganska höga ( 64 000/ månaden). Men det är ett underskott på 36 000 kronor per månad. Jag fattar bara inte hur det kan gå så långt och sen medverka i teve och hänga ut sig för hela svenska folket. Man kan ju undra om det är ett hop kok av producenten eller om det verkligen kan finnas så många vuxna människor som lever över sina tillgångar. Programmet har ju gått ett par år eller så. Det blir en hel del människor som
inte kan ta hand om sin ekonomi. För det handlar inte om att det är arbetslösa eller sjukskrivna människor som hamnat i denna situation. Utan det är folk som har lyxkonsumerat. Riktigt skrämmande att se.

Telefonerna fungerar fortfarande inte, men så har jag inte orkat ta tag i saken. Får försöka att göra det i morgon. Tanken finns där i alla fall. Vi överlever det med om det nu inte blir gjort i morgon. Det finns ju viktigare saker än fungerande telefoner. T.ex. att samla krafter så man kan jobba på måndag. För som jag känner mig nu så blir det jobbet som gäller. Finns inget värre än att vara hemma när det börjar att krypa i kroppen av tristess. Och det gör det när rutinen man är van vid inte finns där. Och när man inte ligger däckad i sängen längre. Okej, jag har ju ingen lust att sitta i kassan och snyta mig stup i ett. Det ser inte så trevligt ut med en snorig kassörska. Men som sagt det är en hel dag kvar och på den kan det hända mycket. Förkylningen har verkar att vänt åt rätt håll. Så i morgon ska jag ta det lugnt, kanske ta mig en kortare promenad om vädret är bra.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, ibland har jag funderat på om det inte är lite bluffigt det här programmet!??

Kan det vara möjligt??

Kram