lördag 13 mars 2010

En solig lördag.

Så är det lördag igen. Nu på morgonen ska jag fara ner till pappa och hälsa på. Det är dags för pengautdelning. Han behöver precis som alla andra lite fickpengar. Mamma dyker också upp. Efter det så ska jag hem och förbereda middagen. Sandra med familj ska komma över.

Har nu beställt en kokbok åt Bosse. Vi blev sålda på Morbergs kokbok. Jonny hade fått den i present av Helena, så då kan jag ju inte vara sämre än att ge Bosse en likadan, hihi. Det är länge sen jag höll i en så bra kokbok. Många bra recept på helt vanligt mat. Inga krångligheter, mycket man vill prova. När vi var hos dom sist bjöd dom på mat gjord från ett recept ur boken. Det var mums. Bosse som aldrig brukar bry sig så mycket i böcker, satt med denna kokbok i säkert en timme.

Det går fortfarande bra med rökstoppet. Börjar så smått få tillbaka luktsinnet. Både på gott och ont. Vissa människor luktar inte allför gott. Och folk som man inte trott att dom röker har man nu känt inpyrd röklukt hos. Men värst är nog att man känner alkohollukt från en massa pensionärer som tydligen måste förgylla den grå vardagen med alkoholhaltiga drycker. Det är förvånansvärt att så många tanter har denna vana. Inte så att dom är berusade men att dom intar alkohol varje dag. Jag som alltid trott att våra gamlingar bara nyttja alkohol till fest har nu fått se en annan sida. Men jag missunnar dom inte lite alkohol, dom kanske tar det i medicinskt syfte, ett glas rött om dagen är bra för hjärtat. Hur som helst så är det deras problem.

Har inte tid att sitta här längre. Måste få i mig frukost och sedan göra i ordning mig så att jag kommer iväg till Sorunda. Ha en bra dag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ett stort tack till dej!!
Jättekram