måndag 8 mars 2010

Kan det vara våren???

Vilken härligt solig dag det har varit. Det är ju det här man har gått och väntat på. Nu får det gärna fortsätta så här. Tänk vad det kommer att ta på snön. Det vore härligt om påsken blir snöfri. Kan det vara våren som är på väg? Eller har vinter bara tagit ett litet uppehåll?

Fick papper från facket och det var en liten förvarning om att det kan bli strejk i påsk. Inte så säkert att just vår butik blir uttagen, om det nu blir strejk. Men vi kan bli lockoutade och det har hänt en gång förut. Men det är ett tag dit och mycket kan hända på den tiden.

Nu var det meningen att vi skulle koppla in delarna till biosystemet som vi fick av Jonny igår. Men är lite för trött i huvudet. Vi får vänta en dag eller så. Men jag vill ha det klart till helgen. Det hela kommer att hänga på mig för Bosse hänger inte med i den nya tekniken. Han har haft en sån tur att han har en kärring som är tokig i allt som heter teknik. Spelar ingen roll om det gäller köksutrustning, datorer eller TV Och klarar inte jag av det får jag be ungdomarna om hjälp.

Ikväll börjar Saltö och Hollywoodfruar. Självklart sänds dom samtidigt. Min vanliga otur. Får väl kolla på reprisen på Hollywoodfruar eller så kan man kolla den på datorn. Ena serien kunde dom väl sänt på lördagar, då är det ju bara skit på alla kanalerna. Men det är nog för mycket begärt.

Nu väntar duschen och efter det blir det att krypa ner i soffan för att se på Saltön. Om jag nu kan hålla mig vaken. Jag brukar ju ha den vanan att somna när det är något jag vill se på TV

Inga kommentarer: