måndag 29 mars 2010

Poliskontroll.

Slapp att ta med mig paraplyet i morse. Det hann att sluta regna innan jag skulle gå och när jag kom till Huddinge tittade solen fram. Alltid lika roligt när den visar sig, man blir lite gladare.

På vägen hem stanna Bosse på macken för att tanka. Efter det tog vi en annan väg hem. Mitt i en kurva står polisen och vinkar in oss. Bosse stannar och polismannen säger att dom har en säkerhetbältes, nykterhets och körkorts kontroll. Bosse fick blåsa och givetvis blev det inget utslag på manicken. Polisen gick runt bilen och kom tillbaka och fråga om vi betalat bilskatten. Självklart svarade jag. Då ska ni sätta på skattemärket säger snuten då. Det behöver man inte göra längre, det har jag läst i DN, svarade jag. Ja, men om man ändå har märket kan man ju alltid sätta dit det i alla fall, tyckte han. Jaja, blev svaret jag gav honom. Han avslutade med att sticka in sitt ansikte i bilen och önskade oss en fortsatt trevlig kväll och skrattade. Hahahahahaha, vad envisa dessa poliser kan vara. Varför sätta dit ett märke som inte längre behövs? Kanske för att göra polisen nöjd? Killen var hur som helst trevlig och hade glimten i ögonen.

Jag har börjat läsa Patient 67, har hört att den ska vara så bra. Har snart läst halva boken och hittills tycker jag att det bara är skit. Men har gett mig den på att läsa klart för att se om den blir bättre på slutet. Men för att orka med denna bok, så läser jag två andra böcker parallellt med den. Jag har aldrig klarat av att läsa flera böcker samtidigt förrut, men nu inser jag att det är ganska bra att ha flera böcker på gång. Vill jag somna fort ta jag den tråkiga boken. Är jag på läshumör och vill läsa en längre stund är det bara att ta en med spänning i. Enkelt, eller hur?

Inga kommentarer: