söndag 6 april 2014

Sömninga söndag.

I morse vaknade jag strax efter sju, gick ner och satte på kaffet. Medans jag väntade på att kaffet skulle bli klart gick jag o satte mig i soffan med en tidning som sällskap. Blev så trött och jag la mig ner i soffan. Det tog inte så lång stund förrän jag somnade igen. När jag vaknade igen hade klockan tickat iväg ordentligt, hon var halv tolv. Så här länge har jag inte sovit på år och dar men det är säkert en välbehövlig sömn. Kroppen behöver nog vila sig efter förkylningar och magsjuka. På eftermiddagen röjde jag i mina garderober, fick ordentligt utrensat och Bosse fick jobb till veckan att åka upp till tippen med allt som ska slängas. Nu sitter jag åter i soffan och är ganska nöjd med allt som blivit gjort idag.

I morgon är det ny vecka och fem arbetsdagar som ska avklaras innan det blir en tre dagars ledighet. Jag längtar redan, känner att jag skulle behöva sova mera. Tiden flyger fram så vad är fem dagar.

Ska nu ta mig en sen kvällsmacka, brukar inte göra det men det suger i magen. Lika bra att få bort suget så jag kan somna.

Inga kommentarer: