fredag 18 april 2014

Långfredag.

Efter regn kommer solsken. Det började regna igår kväll och det har regnat hela natten . Strax efter klockan åtta i morse slutade det att regna. Nu hoppas jag att solen klarar av att skingra dom grå molnen som ligger som en grå massa över hela himlen.

Som vanligt vaknade jag tidigt och har sovit dåligt under natten. Det var nog inte så bra med den där middags luren jag hade igår. Idag blir det en massa jobb i köket och sedan ska jag ta en sväng med snabeldraken. Måste även kolla av svärmor, hon glömmer bort att hon behöver äta och måste påminnas hela tiden om det. På ett vis är det bra att vi tar hit henne i morgon så vi vet att hon har ätit ordentligt. Men samtidigt kommer det bli en jobbig dag och kväll då hon hela tiden upprepar sig. Jag kommer att få bita ihop och räkna till tio mest hela tiden.

Ska försöka med seleträning med Jerry. Jag köpte ett nytt sele för en tid sen, en helt ny modell men Jerry gillar inte den. Det går hur bra som helst med den gamla selet. Men så fort jag tar fram det nya blir han omöjlig. Får kämpa på ett tag till för det vore bra om han vänjer sig med den nya modellen då den är bekvämare för honom. Nu dröjer det nog inte länge innan det blir så pass varmt att han kan följa med oss ut, vilket jag verkligen ser fram emot.

Ska väl börja att baka lite nu. Men först ska jag slänga på en kanna kaffe till. Ha en trevlig långfredag.

Inga kommentarer: