torsdag 17 april 2014

Skärtorsdag.

Det har varit en fin skärtorsdag. Solen har varit framme hela dagen. Påskkärringarna har i år varit av utländskt ursprung och dom har haft med sig ledsagare. Mammorna har stått kvar med barnvagn på gatan. Jag tycker det är jobbigt med allt ringande på dörren och har inte öppnat. Inbillar mig att om vi öppnar kommer det bara flera. Nu för tiden har barnens föräldrar råd att hålla barnen med både godis och pengar så jag tycker att påskkärringar kan läggas i graven.

Idag har jag gjort något som jag inte gjort på länge, jag har sovit middag. Egentligen skulle jag bara lägga mig och läsa tidningen men så mycket läsning blev det inte. Det tog inte lång stund innan jag somnat in. Riktigt skönt var det i alla fall.

Har lagt in sillen till påskafton. Det sista av maten är inhandlad idag. Handlade på jobbet igår så det var mest grönsaker och sådan jag glömde igår som behövdes köpas. I morgon ska jag baka och Bosse ska få rulla köttbullar, en Jansson ska göras. På påskafton ska allt annat som hör till vårat påskbord fixas. Vi delar upp maten och börjar med sill lunch när svärmor kommer, färsk potatis, sill, Jansson och givetvis ägg blir det då. Resten av påsk maten tar vi till middagen. En bra uppdelning för då får man i sig mer av allt det goda.

Nu blir det lite tv-tittande innan det är dags för en natt sömn.



Inga kommentarer: