torsdag 3 april 2014

Ett sista försök.

Det blir bättre och bättre dag för dag, finns det väl någon text i en gammal svensk sång. Just nu stämmer det ganska bra på mig. Idag har jag känt mig betydligt bättre än igår, magen är helt okey, förkylningen något bättre. Jag har varit så pass pigg att jag orkade ta mig till affären för att handla hem lite matnyttigt att lägga i vårat tomma kylskåp. Nu ekar det inte längre där när man öppnar dörren.

Det har väl inte hänt så mycket idag heller. Jo, jag har fått hängt upp en gardinlängd i köksfönstret. Jerry har roat sig med att knyta upp rosetterna som håller gardinerna på plats. Han blev bra snopen när gardinen föll ner på golvet, satt länge och tittade på gardinen som inte längre hängde. Lite svårt att bli arg på honom då han gör sina små hyss. Fortsätter han att knyta upp rosetterna så får jag helt enkelt sätta upp andra gardiner.

Nu ska jag skriva en lapp om att jag inte ska glömma matlådan i morgon och sätta den på ytterdörren. Jag brukar för det mesta glömma mina lådor hemma när jag har några. Nu ska jag göra ett nytt försök och hoppas att det hjälper med lappen på dörren. Ha en trevlig torsdags kväll.


Inga kommentarer: