tisdag 29 april 2014

En hemsk upplevelse.

Arbetsveckans första dag är över, nu är det fyra dagar kvar. Fyra dagar som kommer att försvinna snabbt, kanske inte torsdagen som är en röd dag efter fyllborg. Tror inte det blir så mycket att göra då och då kryper tiden fram.

Felicia fick sin fyrhjuling idag och körde den som om hon aldrig gjort annat. Tjejen blir fort trött vid lek och promenader, den här fyrhjulingen ska hjälpa henne att kunna hänga med lite bättre i både skolan och på fritiden. Jag är glad att det finns så mycket fina hjälpmedel till sjuka barn och självklart till vuxna också. Men gladast hade jag nog varit om hon sluppit denna sjukdom och fått varit ett helt friskt barn. Men nu är det inte så, så allt som kan hjälpa henne är ett stort plus. Felicia själv hittar alltid lösningar på problem som visar sig och har alltid gjort det. Hon är en stor kämpe och jag älskar henne för den hon är. Hon är en underbar tjej.

Snart dags att lägga sig. Men först ska jag ta ett blodprov så jag vet att blodsockret inte ligger för låg. Igår kväll var det inte långt i från att jag hade hamnat i koma. En riktig otäck upplevelse. Visst har jag haft känningar men inte på det här viset och har aldrig haft så lågt blodsocker som igår. Det tog en timme innan blodsockret var så pass högt att jag våga gå och lägga mig för natten. Nu kör jag hårt med mina blodprov och det sista provet innan läggdags är nog det viktigaste. Tänk om jag hade somnat för natten då hade jag hamnat i koma igår. Tror inte jag hade vaknat av känningarna då jag brukar sova ganska hårt. Vatten och druvsocker kommer jag ha på nattduksbordet tills jag ser att blodsockret är i normalnivå igen.

God natt och sov gott.

Inga kommentarer: