söndag 28 mars 2010

Det som göms i snö.......

Snön har töat bort så mycket nu att man kan hitta en del grejer som glömdes att tas bort i höstast. På uteplatsen hitta jag en askkopp med gamla fimpar i. Och hela tomten ser ut som en hund rastgård. Fan vad äckligt. Nu ska jag ta grannen och se till att dom tar bort all skit och blir det inte slut på att hunden får springa som han vill får jag hitta på något sätt att hindra hunden att ta sig över till vår tomt. Kanske man ska lägga taggtråd och glas i den så kallade häcken. Låter nog lite väl drastiskt men just nu känner jag för att göra det. Kanske jag ska presentera en enkel lösning, en löplina så att hunden håller sig på deras tomt. Den hunden har lämna sina spår hela vintern över vår tomt och hela lekplatsen. Hundägare som inte kan hålla koll på sina djur ska fan inte ha några husdjur. Nej, nu får jag försöka att lugna ner mig och tänka på något annat. Annars är risken stor att det står på löpen i morgon, att kvinna ströp granne på grund av hundskit.

Inga kommentarer: