tisdag 28 januari 2014

Jerry med sele.

Har fortfarande feber och har ont i kroppen. Det är så jävla typiskt att bli sjuk när man absolut inte vill bli det. Nu när jag inte är frisk så blir det inget umgänge med gojorna. Jerry får Bosse umgås med då han behöver sin träning. Men Jerry verkar inte vara så pigg på att umgås med honom. Visst kommer han ut och klättrar runt på gubben, men att krypa upp till halsen och gosa vill han inte. Igår flög han från Bosse till mig när jag låg i soffan. Jerry blev inte så glad då Bosse hämta honom och satte in honom i buren. Jag hoppas verkligen att min förkylning går över snabbt så jag kan fortsätta min seleträning med Jerry.

Jerry har selet på sig och har glömt bort det för stunden då han fått syn på sin husse.


Så här gör han allt för ofta men selet. Jag får hela tiden försöka att distrahera honom. Men han blir bättre och bättre för varje gång vi har selet på.


Han har tagit sig några flygturer med selet på, här har han landat på husses axel. Fortsätter det så här och Jerry lär sig att inte bita i selet så kommer jag snart att köpa ett rosa sele till honom som han kan ha på sig när våren är här och det är varmare ute. Ser fram emot att träffa min systerdotter och hennes goja till sommaren. Vi har bestämt oss för att träffas med våra gojor. Sen ska jag åka på friflygnings- träffar på Hågelby. Ska bli roligt att träffa andra papegoj ägare och byta erfarenheter med dom. I Tullinge har dom friflygning inomhus när vädret inte tillåter utomhus träffar. Dit måste jag också åka med Jerry, efter dom träffarna kan vi passa på att stanna till hos Sandra och barnbarnen o fika. Många planer har jag. Om jag nu bara blir frisk så jag kan börja med träningen.
Har fått en del tips på papegoj leksaker man kan göra själv, det är nästa grej jag ska göra. Det går åt en massa leksaker till våra gojor och det blir ganska dyrbart om vi ska köpa nya hela tiden. Med enkla saker kan man själv fixa kanon bra leksaker.

Dags för mig att lägga mig och vila. Man ska ju ta det lugnt när man har feber och vad är bättre än att krypa ner i sängen.

Inga kommentarer: