tisdag 21 januari 2014

Flygsele-träning.

Ikväll har jag och Jerry tränat flygselet för andra gången. Den första gången fick han endast ha selet runt halsen, gick ganska bra förutom att han bara ville leka och bita i selet. Nu satte jag på honom hela selet och han fick behålla det på en kvart. Det blev en kvart med mycket tjat om att han inte fick bita i selet. Försökte få honom att leka med lite leksaker, nyfiken som han är så gick han på det ett litet tag men sen var han tillbaka med sitt bitande på selet. Så höll vi på hela den kvarten. När jag sedan tog av honom selet var det dags för en kelstund. Jerry klättrade upp till min hals och där kröp han ihop och la näbben mot min kind medans jag fick klia honom i nacken med ena handen samtidigt som jag med andra handen fick klappa honom över ryggen. Dom här stunderna njuter han för fullt, han älskar det helt enkelt. Nästa gång det är dags med flygselet ökar jag ut tiden och hoppas att han snart lär sig att låta bli att bita i selet.

Inga kommentarer: