torsdag 2 januari 2014

En brinnande start på året.

Årets andra dag är snart slut och så är även jag. Årets första dag var en helt sjuk dag på flera sätt. Vi är förkylda här hemma och tog det väldigt lugnt igår. Sen på kvällen ringer telefon och min systerdotter var i andra änden. Hon berättade att hon var hos mormor och så var även polis, brandkår och ambulans, det hade brunnit på altanen och det pyrde i isoleringen på vinden. Men min kära mamma var oskadd, lite chockad var hon ju. Jag fick prata med både henne och polisen. Polisen sa att på grund av hjälpsamma grannar blev det inte så stora skador utan grannarna hade läget sett bra mycket värre ut. Nu är det bara en altan som är total förstörd och gaveln över garaget var dom tvungna att såga upp för att få ut pyrande isolering även inne på övervåningen var dom tvungna att såga upp väggar för att snabbt få ut isolering. Den egentliga anledningen till att dom ringde var att dom ville ha reda på vilket försäkringsbolag mamma har. Jag var inte riktigt säker men nämnde två stycken som jag trodde starkt på. Mamma fick åka hem till syrran över natten då hon inte fick vistas i huset på grund av att ny brand kunde uppstå. Systerdottern och hennes man fick vara brandvakter under natten så dom fick sig en hel del resor fram och tillbaka. Nu är i alla fall försäkringsbolaget inkopplat och i nästa vecka sätter dom fart med det som måste göras. Jag har haft telefon kontakt med systerdotterns man och mamma. Nu börjar jag känna mig lite mer avslappnad då jag vet att mamma mår bra och verkar ta det hela ganska bra och att försäkringsbolaget är inkopplat.
Det har varit ett jobbigt dygn vill jag lova. Jag har jobbat idag och har inte behövt grubbla så mycket då det finns så mycket annat jag behövt tänka på. Nu har jag en dag kvar att jobba sen har jag tre dagar ledigt.

Inga kommentarer: