onsdag 8 januari 2014

Trött.

Nu är alla helger över för den här gången, skönt. Det kan bli lite för mycket med tre helger med kort tid emellan. Idag var jag till tandläkaren, var jag inne hos henne fem minuter så har jag nog tagit i med ett par minuter. Vi testade bara dom nya tänderna och dom var perfekta så nästa gång ska allt vara klart. efter det blir det väl ett par vänder för att få bort missfärgningen på tänderna, tandsten har jag inte så det slipper jag ta bort. Börjar se slutet på min tandläkarresa för den här gången.

I morgon ska saneringen efter branden hemma hos mamma börja. Ett sovrum ska totalrenoveras, all isolering på vinden ska bort ( för brandluktens skull) sen ska allt trä målas med specialfärg, duschen ska också totalrenoveras och taklucka plus stegen till vinden ska bytas. Utvändigt blir det en hel del jobb som ska utföras. Jag är glad för att jobben sätts igång så fort som det nu gör, var lite rädd att försäkringsbolaget skulle dra ut på tiden.

Vår tvättmaskin har gått sönder och det blir att köpa ny nu till helgen. Det är synd att behöva åka iväg på min enda lediga dag i helgen, söndag, för att leta efter en. Men man klarar sig inte en längre tid utan. Sen tar det emot lite då den gamla ska bäras ner från övervåningen och den nya ska bäras upp, dom är ju inte så lätta att lyfta. Vi får nog flörta med grabbarna i familjen och hoppas att vi får lite hjälp.

I kväll ska jag försöka att gå och lägga mig tidigt. Jag är helt slut och på mornarna tar det emot att kliva upp från sängen. Det har blivit lite väl sent innan jag kommit i säng dom senaste kvällarna och nu ska jag ändra på det. Det duger inte att sitta och gäspa hela dagarna. Nu ska jag natta gojorna och fixa mig för att krypa i säng. God natt och sov så gott. 

Inga kommentarer: