torsdag 30 januari 2014

Fikastund med kompis.

Idag mår jag lite bättre, febern är nog inte så hög men det är i alla fall feber. Om nu bara hostan kunde ge med sig så vore det ännu bättre. Funderar på om jag ska ta mig till vårdcentralen så dom får lyssna på lungorna, det låter otroligt hemskt när jag hostar och jag hostar så jag nästan kräks. Jag ska ringa dit och höra vad dom tycker.

Bosse är med sin kompis och fikar idag. Kompisen har haft cancer i många år, när han väl har blivit bättre så har det poppat upp nya tumörer i kroppen. Han har en ovanlig blodcancer som ej går att bota men den kan bli så pass bra att han kan leva något sålunda normalt. Just nu är det lite si och så med honom. Han går på en del behandlingar och äter tonvis med medicin, men han kan fortfarande vara hemma under behandlingen. Nu när Bosse har blivit pensionär träffas dom varje vecka. Oftast åker dom till favorit cafét, café Rosenhill i Grödinge. Där har dom en hel del goda mackor och vi ska inte snacka om deras fika bröd, mums. Allt är bakar dom själva. Jag känner en av ägarna, hans dotter var barnvakt till mina barn när dom var små. På äldre dagar klev han ut ur garderoben och började pola med sin nuvarande man. Dom öppnade tillsammans cafét som snabbt blev ett favorit ställe för många, t.ex motorcyklister. Även en massa priser har dom fått under åren. Min lillebror brukar slinka in där och äta frukost ganska ofta, på grund av deras mackor och trevliga personal, säger han. Bosse har lovat att köpa med sig lite fikabröd till mig, vilket jag verkligen ser fram emot. Hoppas det blir deras goda smörbakade kardemummabullar och varför inte en räkmacka. Men det är egentligen bortkastade pengar då mina smaklökar är utslagna av min förkylning.

Ska göra mig en stor kopp med te, jag fryser och det kanske kan värma mig.

Inga kommentarer: