måndag 13 januari 2014

Mer än nöjd.

Igår fick jag för mig att det var tjugodag jul men då hade jag helt fel för det är idag. En ny tvättmaskin står nu uppe i badrummet. Vi köpte ett bord till maskinen så nu är det hur lätt som helst att hålla rent runt och under maskinen. Jag har tvättat en tvätt nu i kväll och maskinen stod kvar på samma plats som den gjorde innan. Skönt att slippa en vandrande maskin. Just nu är jag mer än nöjd med köpet.

Jerry och jag har haft en givande stund tillsammans i kväll. Han gillar att sitta på mitt bröst och bli kliad i nacken. Min glasögon är han väldigt intresserad av, dom är han ute efter mest hela tiden. Fortsätter han med det får jag nog börja använda mina linser. Rocky fick träffa Jerry en liten stund innan det var dags för Jerry att kliva tillbaka i sin bur. Bägge gojorna tittade lite grann på varandra men verka inte så glada över att se varandra. Rocky började säga "Rocky rockar fett", tror han försökte imponera på Jerry, men han vände bara bort huvudet och gosa in sig mot min hals. Dom två kommer nog inte bli så goda vänner, tror jag.

Har börjat läsa en för mig ny författare, Jussi Adler-Olsen. Han är från Danmark och skriver kriminalromaner. Boken jag börjat på heter Kvinnan i rummet och den är en sådan där bok som man har svårt att lägga ifrån sig och nu ska jag lägga mig och fortsätta min läsning. Ha det bra. 

Inga kommentarer: