lördag 4 januari 2014

TiVo är här.

Nu har vi skaffat ny tv-box, vi bytte upp oss till ComHems TiVo-tjänst och med det blev vi tvungna att ha en ny box. Jag beställde tjänsten i söndags kväll och igår kom boxen. När jag kom hem från jobbet var det bara att börja koppla in den nya boxen och sedan installera den. Allt gick på mindre än en timme och helt utan problem. Nu ska vi utforska och komma igång med TiVo. Jag har laddat ner appen i Ipaden och min Iphone , så nu kan jag styra boxen därifrån om jag vill. Det jag gillar allra mest är att man kan spela in upp till tre program på en gång och att man kan låta TiVo spela in en hel serie med bara en inställning, slipper på det viset att komma ihåg tider för det fixar TiVo. Det är ju ofta så att börjar jag titta på en serie så blir det en massa krockar med andra bra program men nu behöver jag inte ha några problem med det. Eller så somnar jag och missar en massa av serien i alla fall. Som en bonus har vår räkning till ComHem blivit lägre med TiVo.

Har tre lediga dagar framför mig och jag ska ta mig en tur ner till mamma för att se hur huset ser ut efter branden. Ska ta med mig kameran för det kan vara bra att ha bilder på eländet i fall det skulle bli problem med försäkringsbolaget. Av egen erfarenhet har jag lärt mig att det är bra att ha egna bilder.
Sen vill vår lilla eller kanske man ska säga stora Ebba sova hos oss och det får hon givetvis göra. Min förkylning som jag dragits med den här veckan är i stort sätt över och borde inte smitta henne i fall hon kommer. Jonny hör väl av sig under dagen så vi får höra om och när dom kommer.

Nu blir det nymalet kaffe och lite lek med TiVo. Ha en trevlig lördag.

Inga kommentarer: