måndag 27 januari 2014

Fy för förkylningar.

Vaknade i natt av att det kändes som jag kokade och ett huvud som värkte. Gick upp för att ta mig ett par huvudvärks tabletter. Väl nere i köket kom nysningarna som ett brev på posten, satt på en stol och nös samtidigt som jag trodde att huvudet skulle explodera. Tog mig tillbaka upp till sängen och kröp ner under täcket. Lyckades att somna in igen, när jag sen vaknade igen kunde jag bara konstatera att jag inte skulle klara av att jobba. Har i stort sätt legat till sängs hela dagen och har nu flyttat ner till soffan. Kan ju lika gärna ligga i soffan framför tv:n och halvsova som att ligga ensam uppe i sovrummet. Bosse har sett till att jag har fått mat så att jag har kunnat ta mitt insulin. Något som jag tycker är så jobbigt när jag är sjuk och inte har någon matlust alls. Ska väl ta och lägga mig ner ett tag nu.

Inga kommentarer: