söndag 19 januari 2014

Hundraåringen.

Ikväll blir det bio, har bokat biljetter till Hundraåringen. Har läst boken som var en riktigt bra bok, en bok som man fick sig en del skratt under läsningen. När jag köpte boken tyckte jag att det var en knäpp titel på den, Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, enbart för den titeln så köpte jag den. Har hört att filmen också är bra. Bosse som inte har läst boken kommer säkert tycka den är bra. Jag har kanske för stora förväntningar på filmen. Robert Gustavsson som spelar hundraåringen brukar alltid vara sevärd så det blir nog bra hur som helst.

Snön fortsätter att dala ner men temperaturen har stigit och ligger nu på -1,6 grader. Tidningarna kanske hade rätt i alla fall när det gäller vargavintern. Nu när det ändå har blivit en hel del snö så får vi hoppas att det får ligga kvar till sportlovet så ungarna får lite roligt på lovet. Här hos oss brukar det vara fullt med barn som är ute och leker, men sedan det börjat snöa har dom inte visat sig. Det verkar som om dom hellre är inomhus och sitter framför sina datorer. Kanske det är så illa att dom inte vet vad man kan göra när snön ligger i backarna. Skämt åt sido, nu när det inte är så kallt kommer dom säkert ut och intar backen med sina pulkor. Det är härligt att höra deras skratt när dom far nerför backen. Lite synd bara att backen inte är så lång, men den duger bra till dom små barnen.

Nu ska jag umgås lite med våra gojor och ska börja lite smått med sele träning på Jerry. Ha en skön söndag.

Inga kommentarer: