lördag 18 januari 2014

Byta jobb eller icke byta jobb??????

Snön envisar sig med att fortsätta falla ned över oss. Jag hatar denna snö, men är det vinter så är det. Bara att gilla läget. Morgontidningen ligger kvar i brevlådan, ingen har orkat pulsa sig fram till lådan för att hämta in den. Har istället roat mig med att läsa andra boken av Jussi Adler-Olsen, Fasanjägarna. Den är ännu bättre än första boken och jag har svårt att släppa boken.

Har den senare tiden funderat på om jag ska söka mig ett annat jobb, men samtidigt så trivs jag på det jag har. Fina kollegor (förutom en) och en massa trevliga kunder, gör att jag har lite svårt att tänka mig att sluta. Sen att jag snart har jobbat där i 25år gör att jag skulle tycka det var roligt att jobba kvar till dess. Men jag får allt svårare med energitjuven på jobbet, jag är helt slut efter ett jobbpass med henne. Väntar på att chefen ska ta sig tid med ett samtal med mig, då denna jobbiga kollega har varit till chefen och beklagat sig över mig. Vet inte vad hon sagt men tror mig veta på ett ungefär. Jag väntar mig att ett samtal med chefen kan lösa en del problem och att jag kan jobba kvar. 24år är ju ändå 24år kan man ju tycka. Vore lite kul att ha jobbat på samma ställe i ett kvarts sekel, inte många som har gjort det nu för tiden. Vi är några stycken sådana trotjänare på min arbetsplats och det måste ju vara ganska unikt. Hur som helst så måste jag ta ett beslut men gör inte det förrän vi har haft det där samtalet. Nu har jag min tredagars helg och ska inte lägga någon energi på en massa tankar på jobbet, utan ska bara njuta av min ledighet. Lite pyssel här hemma, umgås med mina gojor och ett bio-besök ska nog göra att jag återfår en massa energi tills nästa veckas prövningar.

Ha en trevlig lördag!!

Inga kommentarer: