måndag 20 januari 2014

Måndag hela dan.

Åter en ny vecka, tiden går fort och snart har vi en ny månad. Det har slutat snöa och temperaturen ligger på -1,5 grader. Min lediga måndag är en bra start på veckan. Dom här lediga måndagarna jag har är rena lyxen och jag har inte vant mig vid dom än. Efter mer än ett och ett halv år så infinner sig känslan av välbefinnande varje söndagskväll innan min lediga måndag. Nästan så jag blir glatt överraskad varje söndag av att inte behöva ge mig iväg till jobbet.

Vi var på bio igår och såg Hundraåringen.... Filmen var riktigt bra och många skratt fick man. Robert Gustavsson var som vanligt bäst och tror ingen kan göra rollen bättre. Min höga förväntningar som jag trodde kunde göra mig besviken blev in firade (heter det så?). När vi kom till Heron City och skulle ta rulltrappan upp till bion fick jag svindel och klara helt enkelt inte att ta rulltrappan upp. Jag backade bakåt och kände skräcken ta över. Vi gick över till andra sidan där det finns två rulltrappor bredvid varandra och jag gjorde ett nytt försök. Nu gick det bättre, ställde mig innerst och greppade Bosses arm, väl uppe skakade jag som ett asplöv men skräcken infann sig inte. Det är ett jäkelskap med denna höjdskräck.

Rocky och Jerry har roat sig med att härma varandra nu på morgonen. Jerry som ännu inte har lärt sig prata gör mest en massa konstiga ljud, visslar och skäller som en hund, Rocky som älskar att prata härmar Jerry men avslutar med ett "Rocky rockar fett". Jerry i sin tur gör samma läten som Rocky men där Rocky säger "Rocky rockar fett" blir Jerry tvär tyst. Just nu är det mat som gäller och det ända som hörs är knastret från pelletsen från båda burarna.

Jag ska laga till lunchen nu och sen får vi se vad som händer på eftermiddagen. Ha en bra dag.

Inga kommentarer: