söndag 26 januari 2014

Fikagäster.

Har haft besök av Emilia, Felicia, Alexander och deras föräldrar nu på eftermiddagen. Emilia ville rita och så blev det. Medans tjejerna satt och rita passade jag på att ta ut Jerry. Emilia fick se Jerry på min axel och sa genast att hon bara gilla Jerry när han där inne och pekade på buren. Undra om hon var lite svartsjuk eller om hon tyckte det var läskigt med en lös Jerry. En hel del skratt fick vi av Emilias snack, hon har en mun som går hela tiden. Det är så att man lätt får skavsår i öronen. Felicia som går i sex-års verksamheten berättade att hon hade lärt sig alfabetet och rabblade upp hela alfabeter som rinnande vatten till en imponerad mormor. Hon ritade också en frukt teckning till mig som jag kan ha på frysen så att Jerry också kan se den.


Systrarna Emilia och Felicia sitter och ritar. Emilia håller på att förklara för mig att man inte kan rita med en vit krita på det vita pappret.


Lillebror Alexander får nöja sig med att sitta på köksmattan med ett smörgåskex.



Jerry älskar att sysselsätta sig med tomma toalettrullar. Här sitter han ovanpå sin bur för första gången, inte så roligt tyckte han. Så fort han fick chansen så återvände han till min axel.

 
 
 

Inga kommentarer: