tisdag 30 mars 2010

Försvunnen fjärrkontroll.

Hahahahahaha, jag börjar med ett gott skratt. Kan inte göra annat. Ska försöka att förklara. I söndags kväll hittade inte Bosse fjärrkontrollen till tv-boxen. Jag satt uppe och höll på med räkningarna och kände mig tvungen att gå ner och hjälpa honom. Gjorde det och såg inte till någon kontroll, leta överallt, ingen kontroll. Fatta ingenting, den var bara borta. Kom till slut på ett ställe jag inte hade kollat. Där låg kontrollen. Gav den till Bosse med ett irriterat flin. Hann bara till trappa när Bosse säger att den inte fungerade. Byt batteri då, svarade jag. Efter batteribytet fungera fortfarande inte kontrollen. Vi bestämmer oss för att åka och köpa en ny eller kolla om det inte gick att samköra boxen med tv:s kontroll. Igår orka jag inte engagera mig i denna kontroll. Idag fick vi ett brev från comhem. Brevet innehöll ett bra erbjudande om en ny box. Ett specialerbjudande - HD-klar On Demand-box. Det kunde jag inte motstå. Kosta oss endast en krona plus frakt. Bosse säger till mig att jag ska slänga mig på telefon och beställa. Var inte sen att lyda. När den var beställd säger jag till Bosse att vi inte behöver köpa en ny fjärrkontroll för det följer med en till den nya boxen. Samtidigt som jag säger det tittade jag på Bosses fåtölj där han har en fjärrkontrollsförvarare hängande. I ett av facken sticker det ut en kontroll som ser likadan ut som den som ligger på bordet. Vid närmare granskning visa det sig den kontrollen som jag hitta i söndags var till en gammal box. Och den som jag såg i kontrollhållaren var till boxen vi har idag och den fungera perfekt. Hahahahaha allt är bara för skrattretande. Kanske är det så att han där uppe tycker att vi ska ha den nya boxen med alla nya finesser. I söndags så tog jag för givet att Bosse hade kollat sin fina fjärrkontrollhållare, så där kollade jag inte. Tur att jag inte orka att engagera mig igår, för då hade vi säkert vart och köpt en ny kontroll idag. Nu får vi en ny box och fjärrkontroll för en billig peng, den är i stort sätt gratis.

Har ringt Sandra och bokat Mille för hjälp med installationen på nya boxen. För efter att jag gjort beställningen och jag hittat rätt kontroll, kollade jag hur man skulle installera den nya boxen. Det visade sig att vi även får ett trådlöst modem som ska kopplas ihop med box och TV. Så jag antar att datorerna måste installeras med det nya modemet. Överkurs för mig eller så är det inte så svårt. Men jag tror det är bäst att Mille fixar det så att det inte går troll i det hela. Nu sitter jag och skrattar åt hela skiten. Vad en försvunnen fjärrkontroll kan ställa till det. Men vi får en kanon bra box på grund av denna kontroll, hihi. Slutet gott allting gott. Skrattar och tänker att jag har sparat 2900 kronor, bara för att denna jäkla kontroll inte gick att finna i söndags. Har även sparat in en peng på att det inte blev ett köp av en ny kontroll. Nu kan man skratta riktig ordentligt. Tänk vad man kan få uppleva i sitt liv. Hahahahahahahahaha.

Inga kommentarer: