lördag 10 april 2010

Dålig sömn.

Det har inte blivit många timmars sömn i natt. Har tröttnat på att läsa och vet inte vad jag ska hitta på för att få tiden att gå. Har tagit dom sista treon som finns att hitta här hemma. Huvudvärken är nu bara en tung molnande värk. Får försöka att ta mig ner till apoteket när dom har öppnat. Kan nog inte räkna med att Bosse gör det då han var så dålig när han gick och la sig. Hoppas inte Bosse kommer ner och behöver några tabletter förrän jag har införskaffat nya. Det låter inte så lockande att sätta sig att köra när man inte är frisk. Blir ju tvungen då jag tror att jag är friskast.

Läste i DN att Arlanda vill införa biltullar. Dom planerar en avgift på 100 kronor per flygresa. Dom som arbetar där klarar sig undan med en tjuga. Det låter väl bra om dom bara ordna bättre förbindelser. Det blir ju värre för dom som bara ska hämta eller lämna passagerare. Då låter avgiften lite väl hög. Men om man tänker enbart på miljön så är priset lågt. Vi skulle fortfarande tjäna på att ta bilen dit istället för att ta taxi och att åka tåg eller buss är inget för oss. Det är alldeles för jobbigt med att släpa runt med packningen. Och jag tror tyvärr att vi inte är ensamma om att fortsätta att ta med bilen. Summan av kardemumman blir nog att det inte blir någon större skillnad mot i dag. Förutom att Arlanda tjänar sig en hacka.

Multivitaminer kan ge bröstcancer. Åter igen cancervarning av intag av något slag. Man orkar inte med alla dessa varningar. Det går in genom ett öra och ut genom det andra utan att det fastnar någonstans mittemellan. Vad var det det handlade om egentligen?

Ska nu fixa mig en stor mugg med te.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Stackars jag så att du var uppe tidigt eller inte ens gått och lagt dej kanske! Jobbigt!!

Kraaaaaaaaaaaam