lördag 17 april 2010

Lite nytt om mig.

I går fick jag lära mig lite nya saker om mig själv. Min kära kollega med stort C fick sitta i kassan när hon började vid elva tiden. Vi har en praoelev som så gärna ville sitta ett tag. Det blev bestämt att jag skulle plocka varor och att hon med stort C skulle sitta kvar i kassan. Tredje kassörskan skulle stå bakom eleven i kassan. Efter min lunch gick jag upp och löste av kollegan med stort C. Det var hennes tur att gå på lunch. Efter ett tag kom tredje kassörskan upp och berätta att hon med stort C hade sagt till henne att "du får komma och lösa av mig för lunch när Kathrin är färdig med sin för Kathrin vill inte sitta i kassan". Vilket jävla påhopp, jag har aldrig sagt att jag inte vill sitta i kassan och är det någon som sitter där så är det jag. Jag är den på bygget som sitter mest. Sen att jag är uppe och plockar varor en och en halv timme innan lunch betyder inte att jag inte vill sitta i kassan. Den där människan med stort C är helt körd i huvudet. Fick också reda på att vid ett annat tillfälle när jag var uppe och plocka varor hade hon sagt "varför är Kathrin uppe och plockar varor, hon ska väl hon sitta i kassan". Vad fan tror människan egentligen. Hon har precis som mig kassatjänst och då får man räkna med att sitta där också.
Vid tre-tiden säger jag till C att jag måste börja med min fikarast så att det inte blir så sent. " Ja, hinner jag gå på toan" fråga hon. Givetvis svara jag. Det tog inte alls lång stund innan tredje kassörskan kommer upp och ställer sig bakom mig. "Jag ska lösa av dig". Ja men det ska C göra svara jag. "Nej det var ju bråttom, C kom ut på lagret helt stirrig och sa att jag måste skynda mig upp för att lösa av dig" Pust och stön. Tredje kassörska var hur som helst tvungen att öppna en till kassa till. Fem minuter senare kommer C tillbaka och ser helt förskräckt ut "du har inte svimmat än, vilken tur". Då gick luften ur mig helt, på väg från kassan kände jag bara en stor ilska som växte i mig. Jag tog ett snabbt beslut att jag får nog ta en cigg och lugna ner mig lite. Gick ut i lunchrummet och slängde på en kanna kaffe, sen hämtade jag plånboken och gick ut och köpte cigg och en tändare. Ångrade mig lite när jag var på väg ut på lagret igen. Ringde till Bosse för att höra om han skulle komma och hämta mig efter jobbet. Han hörde genast att det var något som gjort mig ilsken. Jag sa att det berättar jag sen och nu går jag ut och tar mig en cigg. Men du har väl inga ciggisar säger han. Jag har varit ut och köpt både cigg och tändare säger jag som ett litet trotsigt barn. När jag sitter ute på last kajen kommer en annan kollega ut även hon rökare. Jag berättade hela grejen för henne. Hennes första kommentar "du har väl aldrig sagt att du inte vill sitta i kassa, dom orden har nog ingen hört dig säga". Ytterligare en kollega kommer ut. Han berättar att C har kört på honom tre gånger på raken med en varuvagn, efter sista påkörningen skakade hela hon och vagnen, hon lämnar vagnen och säger kan du ta hand om den för jag måste till kassan. Vi står och snacka om grejen när fjärde man kommer även han har saker att berätta. Vi kom överens om att det aldrig kan vara bra att en hel arbetsplats ska må dåligt för att en kollega inte är normal. För något fel är det på C. Alla på vår arbetsplats försöker att undvika C bara för att vi inte orkar med hennes sätt.
Ciggen jag tog smaka skit och det snurra duktigt i huvudet. Men den gjorde att jag klarade av resten av dagen. Den och mina andra arbetskamrater ska jag kanske säga.
Två nya saker om mig har jag fått lärt mig idag, jag vill inte sitta i kassan och jag har tydligen lät att svimma. Hahahahahahaahahahhahahahaha, man lär sig så länge man lever.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja men den här människan måste ni ju prata med, det går ju inte, det verkar som om hon vill ha intriger hela tiden, Men nåt skumt är det, för ingen vettig människa springer runt till alla och pratar skit, det måste hon ju förstå att människor pratar med varandra!

Nej nåt fel är det helt klart!!

Kraaaaaaaaaaaaam