fredag 2 april 2010

Pappa har ordnat jobb.

Sitter med en mugg kaffe och en välförtjänt tårtbit. Har varit ner till Sorunda. När vi kom ner dit stod mamma och pappa och vänta på oss vid parkeringen. Det första pappa säger till mig är att jag måste åka och köpa en ny teve till honom. Den ska vara stor och platt. " Självklart ska jag åka och köpa det, säger jag". " Gör det på söndag eller måndag för imorgon ska vi upp till Gunsan". Pappa såg nöjd ut och tyckte att jag var toppen. Mamma berätta att han hade varit in i tv-rummet på hemmet och titta på deras tv. Efter det har han tjatat på henne om en ny tv. Hon tala om för honom att han får snacka med mig om det för att det är jag som håller i hans ekonomi. Vi gick på en långpromenad. Attans så tungt det är att köra en rullstol, fattar inte att morsan orkar med att göra det varje dag. Får väl ta mig ett snack med personalen om att dom får ta fram en elektrisk rullstol. För det är bra att gubben kommer ut i friska luften. Han har blivit riktigt allert efter att dom börja med dessa promenader. Jag har kollat in lite tv-apparater och på söndag blir det till att åka iväg och köpa en. Sen får vi ta oss en sväng ner och installera nya tv:en.

Farsan och jag är väldigt lika när det gäller prylar. Nya tekniska prylar är alltid roligt. När pappa var frisk så köpte han all ny teknik som kom ut på marknaden spela ingen roll om det var köksutrustning, mobiler eller ljud och bild. Hans första mobil kommer jag inte glömma i första taget. Snacka om stor sak. Batteriet var som en stor handväska. Tung var den också. På den tiden kunde man bara drömma om att kunna ha mobilen i fickan. Tur att utvecklingen går framåt. Bara han nu inte börjar komma på en massa prylar han vill ha. Det kan ju bli jobbigt att infria hans önskemål. Det blir svårt att förklara för honom att han inte klarar av all teknik som finns idag.

Inga kommentarer: