söndag 25 april 2010

Skärholmen.

Det blev inte Stockholm igår. Vi ändra oss och tog bilen till Skärholmen istället. Sandra med familj mötte upp oss där. Fick tag i en jacka, självklart inte en sån som jag hade tänkt mig men den duger. Hitta ett fult skärp också som jag köpte. Jag hittar aldrig några snygga skärp och skulle jag råka hitta ett så är det alldeles för litet. Om Skärholmens centrum har jag blandade känslor för. Det är för mycket utlänningar där. När vi gått igenom de flesta affärerna så drog vi vidare till Kungens kurva. Vi skulle försöka att hitta en jättestor fjärrkontroll till pappas teve, men hittade ingen. Sandra hitta sig en ny jacka. Den var snygg och hon gjorde ett riktigt kap. Den var nedsatt 70%. Vi bestämde oss för att grilla när vi kom hem och inhandla mat och dryck. På vägen hem stanna vi till i Slagsta och gick in på netonet för att se om dom hade någon fjärrkontroll. Men icke sa nicke. Pappa får vänta ett tag till på den där kontrollen. För nu har jag lagt ner det för ett tag. Drog vidare till OK i Tumba för att köpa hem grillkol, både jag och Bosse var helt säkra på att det inte fanns något kol hemma. Väl hemma så hitta vi hur många påsar som helst med både kol och briketter. Sen hade vi en trevlig grillafton och travtimme. Vi fick två sexor, utdelningen var inte stor. Men sex rätt är alltid sex rätt.

Sandra och jag ska åka ner och hälsa på pappa idag. Sen så ska jag börja med deklarationerna och räkningarna ska också in. Blir några timmars kontorsjobb.

Inga kommentarer: