söndag 11 april 2010

Matlusten är tillbaka.

Det ska sparas i försvaret. Värnplikten ska bort. Samtidigt ska här köpas in nya helikoptrar och u-båtar. Vad ska vi med dom till? Vad ska dom användas till? Vi har ett x antal helikoptrar som inte används, inga större problem att rusta upp dom för en billig peng. Jag är inte så insatt i det hela men i mina öron låter det väldigt konstigt. Men det är väl så politikerna vill ha det. Att ju mindre vi fattar dessto bättre för dom. Då kan dom göra precis som dom vill med våra pengar utan att behöva förklara sig.

I dag vill jag ha en riktig god middag. Men vet inte vad det skulle vara. Måste vara friskhets tecken. Är sugen på både fisk och kött. Det blir att bläddra i kokböckerna. Eller man kanske ska sätta sig och titta på Vad blir det för mat med Per Morberg. Har jag tur så är Bosse så pass pigg att han kan komma på något som låter gott. Men den risken är nog inte så stor. Han var fortfarande febrig igår och hans matlust var nere på noll. När jag gick upp i morse så lät det inte så bra när han andades och han ligger fortfarande. Man hör att det kommer hostattacker uppe i från sovrummet. Så jag får nog lösa matfrågan själv.

En granne till oss har börjat att planterat en massa ute på sin baksida. Hon verkar vara full av energi. Själv tycker jag att det är lite tidigt för den aktiviteten. Men både fram och baksida hos henne är alltid så fin. Och då menar jag trädgård och inget annat. Det kanske ska börjas så här tidigt på våren om man vill ha fint under sommaren. Jag funderar på (och började lite smått förra året) att endast plantera olika barrväxter. Det verkar vara lättskött och är ganska fint om man får till det. Man kan åka iväg på semester utan att behöva rensa rabatter när man kommer hem. Vill man sen ha lite blommor kan man ställa ut krukor med favorit blommorna. Det är nog mer min melodi, vill inte ha för mycket jobb med trädgården. Ju äldre jag blir dessto mindre vill jag påta i jorden.

Ska nu försöka hitta något bra middagstips.

Inga kommentarer: