söndag 30 maj 2010

Vad säger man?

Hästarna sprang inte riktigt som jag ville, men några femmor blev det. Får vara nöjd med det. Jag har i alla fall vunnit lite. Drygt femhundra mer på spelkontot och säsongen har bara börjat. Väntar nu bara på V75 i Boden. Det är vår turbana. Bosse vann stora pengar där för två år sen och förra året satt både jag och Bosse en varsin 7:a på just den banan. Synd att det bara går en V75:a per år där.

Kalaset var trevligt. Sandra hade bakat både chokladkaka, nån typ av sockerkaka ( den var jätte god) och kanelbullar. Jag som absolut inte ska vräka i mig en massa fikabröd var bara tvungen att pröva alla sorter. Sen en bit prinsesstårta på det. Imorgon kommer säkert fasteprovet visa vad jag har satt i mig på detta kalas. Tur att det inte är kalas varje vecka.

Liam var nöjd med alla presenterna. Och tjejkusinerna lekte med dockvagnarna. Sen var det var det en liten elak sak där. Saken var på Felicia hela tiden. Felicia hann få ett bett på armen , åkte ner från soffan med huvudet före i golvet och en riktig hård dunk i ryggen. Föräldrarna sa ingenting och man kan ju undra vad det ska bli av den saken när den blir stor. Saken som är yngre än Felicia har en lillesyster på dryga halvåret som fick ta emot en hel del smällar. Och det medans föräldrarna höll i den lilla. Givetvis fick inte saken någon tillsägning. Ja, vad säger man?

Nu är helgen snart över och en ny vecka börjar. Sex veckor kvar till semestern. Resorna är nu betalda. Dagen som började så fel fick ett bra slut. Vad kan man mer begära?

Inga kommentarer: