lördag 8 maj 2010

Ingen sovmorgon.

Ledig i två dagar, om man också kunde få sova ett par timmar längre skulle man kanske vara lite piggare. Självklart är jag uppe som vanligt klockan fem. I morse tänkte jag att nu ska jag banne mig inte ge mig. Här ska sovas i ett par timmar till. Vände mig och drog täcker över huvudet. Det kröp i hela kroppen, låg och vände o vred på mig. Till slut insåg jag att det inte var någon ide att ligga kvar.

Har läst min DN. Läste föresten att en frikyrkopredikant i Vetlanda uppmanar stadens invånare att gå ut på torget och bränna Jonas Gardells böcker om Gud och Jesus på bål. Ja, vad säger man om det. Jo, han måste ha en skruv lös. Vad säger då Jonas Gardell själv då. " Det som retar dem är att jag argumenterar mot tanken att Jesus dog för våra synder". Han förväntar sig att ansvariga inom frikyrkan klart och tydligt tar avstånd från dem som uppmanar till bokbål i Vetlanda.

Igår gjorde vi tacopaj, det var länge sen vi åt det. Kanon gott. Till det tog vi ett glas rött. Kolla på Så ska det låta. Efter det blev det ett par avsnitt av Anna Anka söker assistent. Om Anna Anka tycker jag inte. Men kan bara inte låta bli att titta på programmen. Man är ju lite ding i huvudet.

Snart ska jag ringa Sandra och höra hur det blir med adidaslagret. Men tänkte att hon ska få sova ut lite innan jag ringer. Hon var tydligen helt slut igår. Träffa Mille nere i centrumet, han handlade middagsmat och berätta att Sandra satt kvar i bilen och halv sov. Hon hade velat att han skulle ta med sig Flisan ner till Ica så att hon slapp att höra på Flisan tjatter. Hon måste ha varit helt slut. Men att bara komma på en sån sak,hahahaha. Ett drag hon måste fått från sin far,hihihi. Jag kallar det för höjden av lathet. Jag sa till Mille att han skulle natta henne senast klockan sju och det lova han att göra.

Fick ett samtal från äldsta sonen igår. Han ville bara tala om att han älskade mig och att jag var bäst. Sånt värmer. Nej, nu är det dags att ta sprutan och få i sig lite frukost.

Ha en trevlig dag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, men det är väl hur härligt som helst att få höra det från sin son!
Eller puss/kram när man avslutar telefon samtalet

Kram på dej

Tacopaj lät inte dumt