söndag 30 maj 2010

Sitter och väntar.

Skulle precis ta på mig skorna och ge mig iväg till barnkalaset. Då öppnade sig himlen och regnet bara öser ner. Måste nu vänta och se om det kan minska så jag inte ser som en dränkt katt när jag kommer fram. Jag vill ju inte skrämma barnen. Har en hel timme på mig men det kan vara bra att vara ute i tid så man får en bra parkering. Och så hinner jag kramas och pussas med barnbarna innan folket kommer.

Det mullra en hel del förut, trodde det vara grannen som tagit ut sin hoj. Fatta bara inte varför han var tvungen att starta den för att sen stänga av den igen för att starta den igen. Höll på så en lång stund. Men Bosse berätta nu att det var åskan och inte grannes hoj som lät.

Nu har direktsändningen från Solvalla börjat. Där skiner solen och här vräker fortfarande regnet ner. Det blir till att ta med paraply för jag orkar inte vänta så mycket mera.

Inga kommentarer: