tisdag 4 maj 2010

Piggelin.

En riktigt, riktig pigg dag i dag. Ögonen har inte varit på väg att slå igen en endaste gång. Jag kom på att det kanske är min sköldkörtel som spökar, sist jag var hos läkaren så fick jag höja levaxin dosen. Ska ta nytt prov i slutet på månaden och sedan träffa läkaren. Ska ta upp med henne om min trötthet som bara inte kan vara normal. Det kanske är så lätt att det bara behövs att ändra på levaxin dosen. Vad snopen jag skulle bli om hon säger att man får räkna med att man blir tröttare ju äldre man blir, hahahaha. Och att det inte behövs ändras på nån dos. Jag som känner mig som tjugo kan väl inte vara trött på grund av åldern, hihihi.

På förmiddagen var det en kund inne som har varit nere på Mallorca i en dryg månad. Jag hälsa honom välkommen tillbaka till verkligheten. Han berätta att han hade haft det så bra och ännu bättre blev det när han skulle hem. Jag måste sett lustig ut för han börja skratta och fortsätter att berätta. På grund av askmolnet blev han strandsatt där nere. I hela fem dagar hade han haft boende, mat och dryck helt gratis. Inte nog med det, det var ett lyxhotell med godaste maten på hela semestern. Åter ett bevis på att allt gratis är gott, tänkte jag och skratta. Han tyckte att det var väldigt synd att molnet inte hade legat kvar längre. Vem skulle inte det om man varit i hans kläder. Inte tänkte han på alla dom som inte kom iväg på sina resor här hemma. Men det är väl så det är.

Nu ska vi titta på en Wallander film. Vi har missat alla utom en, så vi får gå in på play och backa tillbaka. Det är ganska bra med den nya boxen man är inte bunden till så mycket tider. Tittar när man har tid och lust.

Ha det bra. Kram på er.

3 kommentarer:

Livsnjuterska sa...

Ja, alldeles säkert har det med den ökade dosen av Levaxinet!

Jag har oxå varit dödstrött här i ett bra tag, trodde först att det hörde till allergin som jag fick på gamla dar, VA, vilka gamla dar, jag är känner mej ju oxå som 20 år, hahahahahahahahahaha


Kraaaaaaaaam och Natti Natti

attis sa...

Gomorron i stugan. Det är ett elände med denna allergi. Idag bråkar båda ögonen med mej. Hoppas du får ordning på din trötthet. Inte tusna kan det bero på åldern ;) Vi är ju så unga vi någonsin kan bli. Ha en underbar dag.
Kram

Livsnjuterska sa...

Precis det jag tänkte påverkar medicinerna mej kroppsligt, så nog tusan borde det gå på mitt högkostnadkort!

Tandläkaren ville att jag skulle sluta med min blodtrycks/kolesterol och trombyl tabletterna, fan det går ju inte mitt blodtryck är högt fast jag äter mediciner 140/90 så det är nog bäst att mina tänder lagas på KS i Solna inom tandsjukvården på sjukhuset, skulle jag kunna tro!

Kraaaaaam

Han ville att mina blodtrycks och kolesterol skulle bytas helt och hållet pga att tandköttet blir inflammerat!
Tänk, Kathrin jag tror att jag kommer att få det gratis, inte helt men kanske nåt liknande din far, Jag kanske inte behöver söka asyl, hhahahhaahahahahha

Kram igen