onsdag 5 maj 2010

Fisk från Östersjön.

Läste i tidningen att fisken från Östersjön innehöll någon sorts gift, men samtidigt stod det att man inte skulle vara orolig att äta av den. Jag tyckte det var lite konstigt att man varna för giftig fisk och samtidigt skriver att man inte ska vara orolig. Såg att vi hade färsk torsk från Östersjön på jobbet och tänkte att jag skulle testa hur farligt det kan vara. Så nu ska här ätas fisk och om jag inte bloggar något mera så vet ni att man ska passa sig för fisk från Östersjön. Ärligt talat så är jag så trött på alla varningar på farlig mat. När det väl är livsfarligt att inta en viss föda så kommer man inte ta till sig varningen.

Läste även att det ska bli lättare för oss diabetiker att äta (jag har aldrig haft någon svårighet att äta). Men i den artikeln stod det inte något som vi inte redan vet eller kan. Den förvirra mer än räta ut alla råd man får av sjukvården och dietister. Jag tror att man ska pröva sig fram och känna efter hur man mår. Och det viktigaste, ta blodsockersprover så man vet hur man ligger till i blodsockret. Man kan även testa olika produkter på det viset och se hur man reagerar på dom.

Telefonen ringde precis, det var Sandra och hon kom med två glada nyheter. Men ska inte avslöja dom. Hon vill nog komma med det själv. Men glad blev jag. Hon berätta även att Mille hade köpt badtofflor till våran resa. Jag måste har fått dålig hörsel för jag fick det till att det var dagtofflor han hade köpt. Fick fråga henne x-antal gånger innan jag förstod att det var badtofflor. Så kan det gå när man lyssnar på hög musik i hörlurar för inte är det åldern, hahahaha.

Nu ska vi äta fisk från Östersjön.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

En liten fråga, kan man gå till vilken tandläkare man vill med sitt högkostnadskort?? Om jag nu skulle få det mitt högkostnadskort

Kram