fredag 21 maj 2010

Fredags kväll.

Soligt hela dagen, när klockan blev fyra blev det kolsvart ute. Typiskt tänkte jag, jag hann inte ens sluta min arbetsvecka innan solen försvann. Hade sett fram mot att få tända grillen och lägga på några filéer. Väl hemma så beslöt vi oss att hoppa över fredagsgrillningen och se fram emot morgondagens grillning istället. Enda fördelen med det är att Sandra och jag inte behöver att åka till jobbet för att köpa kött imorgon. Vi hade tänkt göra det efter att vi varit hos hårfrissan. Nu kan vi använda den energin till att kolla på kläder.

Gräsklippningen blev också framskjuten tills imorgon. På grund av övertid och bensinbrist. Även det är så typiskt. Känns som att allt man planerar går åt fanders. En sak blev i alla fall gjord, fick ner alla resväskor från vinden. Åker på att köpa en ny resväska, då vi inte tror att min går att laga. Sandra och Mille ska låna två väskor. Så nu står fyra resväskor på våran altan och bara väntar på att bli fyllda med reskläder och annat kan va bra att ha saker, hihihi. Eller rättare sagt tre stycken då min måste ersättas med en ny.

Ska nu titta på Så ska det låta, sen blir det nog att hoppa i säng. Måste vara pigg imorgon då Sandra och jag ska ha en egen dag. Nåt som jag verkligen ser fram mot. Det blir ju inte så ofta vi får tid till det.

2 kommentarer:

Helena sa...

Ni får flytta ut till Värmdö, här har det varit strålande sol hela fredag och lördag.

Kathrin sa...

Ja tanken har slagit oss. Men vi har lite svårt att komma till skott, hahaha.