söndag 16 maj 2010

En mulen söndag i Maj.

Var uppe redan vid sextiden. La mig på soffan för att läsa DN, somna om en timme. Vad det är skönt att sova på soffan. Skulle titta på en film med Clintan igår, som vanligt såg jag början och slutet av filmen. Sov bort nästan hela filmen.

Det fina vädret som vi hade igår är borta. Vi hade 25 grader i skuggan och solen var framme hela eftermiddagen. Rocky fick vara ute på altanen till sena kvällen, tog in honom efter filmen som sluta vid elvatiden. Han trivs att sitta där ute och se all rörelse vid lekplatsen samtidigt som han kan lyssna på alla gråsparvarna. Blir det 15 grader idag så ska ha ut igen. Just nu är det endast 13 grader och han får snällt vänta ett tag till.

Mitt blodsocker låg perfekt i morse. 5,6 får man vara mer än nöjd med. Sen gäller det att få det att hålla sig runt den fina siffran. Egentligen mår jag bäst när värdet ligger mellan 7 och 8, men enligt läkaren ska man ligga så nära 5 som möjligt. Man spar på kroppen då. Dom har säkert rätt. Jag tänker som så att om jag mår bäst med högre värden så måste det vara bra det med. Man ska inte ligga över 10, för då är det en stor risk för allvarliga skador. Men åt andra sidan kan man komma ner runt 5 och ligger där så kanske kroppen vänjer sig och helt plötsligt mår man bäst med det värdet. Hahahahaha, vilka funderingar jag har.

Har inga planer för dagen. Vi skulle egentligen behövt åka till adidas lagret för att byta Bosses sexiga byxor, men just nu känns det inte som lusten ska infinna sig. Bosse sover fortfarande och kan gärna göra det ett par timmar till. Det är så skönt att få sitta för sig själv och bara njuta av sin ledighet. Sen kanske jag kan få köksfönstret tvättat också. Jag får en hel del gjort på morgnarna när gubben sover sin skönhets sömn, hihihi. Sen får jag även ihop en lista av saker som gubben kan ägna sina vakna timmar med. Hahahahaha, ni kan tro att han blir glad när han får höra vad han har att göra, hahahaha. Ni ska inte tro att jag är en liten slavdrivare. Det är bara så att vissa saker är vi kvinnor bäst på och dom sakerna gör jag helst själv sen finns det saker som män bara är bäst på och givetvis ska dom sakerna utföras av män. Även om vi kvinnor klarar av även dom. Tror att det är viktigt att män får känna sig behövda. Hahahahaha, vad konstigt det blev. Fick just upp en bild i huvudet av en karl med förklädde och dammvippa, hahahaha. Nej, nu får jag göra ett avslut och ta mig en mugg kaffe.

Inga kommentarer: