torsdag 27 maj 2010

Månadens skörd avklarad.

Så har jag nu blivit färdig med månadens tråkigaste göra. Våra och mina föräldrars räkningar är klara. SKÖNT. Nu kan jag börja att samla in nästa månads skörd, hahahaha. Skämt åt sido. Men det kan kännas så ibland. Egentligen tar det inte så lång tid att få in dom. Det tråkiga är att jag kan sitta pusta och stöna innan jag kommer till skott.

I helgen är det Elitloppet, besök hos pappa, morsdag och barnkalas. Vet inte hur jag ska hinna med allt. Elitloppet håller på hela helgen, barnkalaset är på mordag så pappabesöket får jag ta på lördag förmiddag. Lördags eftermiddag ska jag få in en rad till V75. Sen ska jag nog spela lite vinnare och plats. Gjorde det förra året och tyckte det var så roligt. Loppen kolla jag över atg:s hemsida, spelar även där strax före start. Söndagen får jag dra ihop en rad och sen ska jag upp till Liam på barnkalas. Så det blir inget tittande för mig på eftermiddagen. Men det är inte synd om mig, kan ju vara ett bra sätt att avsluta helgen på. Träffa barn och barnbarn är en guldkant här i livet och får man samtidigt äta tårta så blir det ju ännu bättre. Hahahaha, godismonstret med diabetes har kanske så höga värden på söndag så att hon bara får titta på tårtan. Men krama och pussa på barnbarna ska jag i alla fall göra.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Åh, så gullig du är som satt gröna bandet i sidomenyn, Kram goa Kathrin.

Höll på till två i natt med att fixa ihop möblerna, knäna är blå och fingrarna är såriga. Men nu är det klart, inte riktigt, tror du inte fan att det var en spricka i valnötsbordet, ringde så de kommer hit med en ny i mitten av Juni. Jag blev så attans förbannad när jag såg den. Undrade hur vi skulle få den till affären vi som inte har bil och Jaja orkar inte bära, Ringde kundtjänst och de kommer hit, det är inget som vi skulle bry oss om, sa den trevlige killen på kunddtjänst. Så då blev jag på gott humör, jag hade förberett mej på att det skulle låta så här, "ja då får ni komma hit med det", men så vart det inte så jag slapp få hjärnsläpp den här gången.

Kram igen, ät tårta för mej oxå