lördag 22 maj 2010

God morgon.

Ja så var man uppe igen. Ingen sovmorgon här inte. Man ska inte sova bort sin ledighet.

Idag ska Sandra och jag åka till Anna o Kalufsen för att bli fina i håret. Jag har funderingar på att färga håret svart igen, men har inte beslutat mig än. Kort och svart säger Bosse, precis som om han bestämde det. Vi får se säger jag.

Vädret ser inte lovande ut. Solen visa sig ett litet tag i morse men är nu borta. Hoppas att den kommer tillbaka så att vi kan få en solig grillning. För visst är det mycket trevligare och framför allt godare om solen är framme. Om det nu blir regn och rusk får jag ta fram elgrillen men det blir förstås inte detsamma. För grilla ska jag.

Men först ska vi ha en mamma och dotter dag. Något som man egentligen skulle ha minst en gång i månaden. Vi har alltid roligt när vi är ute på stan. Hahaha, kom och tänka på när Sandra vänta Felicia och jag fick följa med till sjukhuset då barnmorskan tyckte att dom skulle ta en kurva på Felicias hjärtslag. Vad vi skratta och höll på, kurvan blev som den blev. Först var det bra att Felicia sov, men sen ville dom ha en vaken Felicia så dom kunde jämföra. Men Felicia ville inte vakna. Sandra och jag försökte verkligen att hjälpa till att väcka barnet. Att hon överhuvudtaget kunde sova i Sandras skumpande mage, fattar inte jag. Enda gången vi var allvarliga var när det kom personal in för att kolla kurvan. När vi sen var klara med kurvan gick vi direkt upp till pressbyrån och köpte kaffe. Kaffet var så gott och vi njöt verkligen av det. Vet inte om det var kaffet eller om det var allt skrattande som fick kaffetarmen tycka att just det kaffet var gott. Pressbyrån är ju inte det bästa kaffehaket precis.

Nu blev jag riktigt sugen på en stor mugg kaffe. Kanske lika bra att sätta på en balja. Eller varför inte ta en latte.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Är tillbaka igen, har inte orkat med att blogga, livet känns inte roligt just nu.

Kraaaaam

Enl din dotter så är vi lika tokiga du och jag, hhahaahahahaa