lördag 1 maj 2010

En grå första maj.

Dagen ska inte gå till att demonstrera. Ingen av oss är den typen av människor som orka knalla runt i ett tåg och gapa. Nej här ska städas. Bosse ska upp på vinden och plocka ner min resväska. Rocky ska duschas och hans bur ska städas. Man kan inte gnälla att man inte har något att göra.

Bosse chocka mig i morse. Han klev upp redan klockan sju. Riktigt trevligt att slippa dricka sitt morgonkaffe själv. Normalt så tycker jag det är skönt att sitta några timmar ensam och läsa DN. Men ingen DN idag och där med trevligt med sällskap. Så i morgon kan han gärna sova lite längre för då är DN tillbaka,hihi.

Förra helgen trodde jag att videokameran hade gott sönder. Såg hur tusenlappar fladdra iväg. Bosse stöna och vad han tänkte vill ingen veta. Nu har jag fixat kameran och tusenlapparna flög tillbaka in på kontot. Bosse kommentar var att "då behöver du inte köpa en ny kamera?". Kan tänka mig vad han tänkte. Nu ska jag börja sortera alla filmer och märka upp dom. Jag var duktig på det när kameran var ny. Men börja att slarva med märkningen förra året.

Typiskt att det ska vara grått och tråkigt väder när man är ledig. Egentligen kanske det inte gör så mycket då dagen ska tillbringas i skurhinken. Hahahahahah, han där uppe har nog räknat ut att om solen får lysa så blir det inte så mycket städning här på kattugglan. Det är säker därför det är grått ute. Hahahahaha

1 kommentar:

Helena sa...

Haha, Jag kan också ana vad Bosse tänkte. Har svårt att tro att du hade ångest över att köpa en ny kamera.
Vi tänkte bjuda över oss själva på middag hos er idag förresten :)