måndag 3 maj 2010

Sömn sjukan.

Bänkade mig framför teven igår. Såg fram mot att se dokumentären om varghatarna. Vad tror ni händer? Jo, fru Hägglund sover sig i stort sett hela igenom hela programmet. Vaknar till precis innan programmet slutar. Får se om man kan se det i efterhand eller om det går nån repris på en vettig tid. Så typiskt när det är något man har sett fram mot så ska man somna. Nu undrar jag om jag har fått sömn sjukan. Jag fick ju en längre sovmorgon igår sen somna jag tidigt i soffan efter det gick jag upp och sov hela natten i sängen. Nu när det var dags att kliva upp var det trögt som bara den. Hade jag fått skulle jag nog kunnat sovit några timmar till. Eller är det så här det ska vara när man blir äldre? Hur ska det då bli när man blir sextio? Då kanske man måste sova tio till tolv timmar per dygn, hahahahahaha. Vågar inte ens tänka hur det blir när man kommer upp i sjuttioårs åldern.

Nu blir det frukost sen ska jag ut i solen för att ta mig till jobbet. Det är ingen värme ute men det blir det säkert under dagen. Jag får vara tacksam att solen skinner i alla fall.

Ha en bra dag.

2 kommentarer:

attis sa...

Gomorron. Hittade hit till dej via Anki. Denna sömnsjuka drabbas jag oxå av lite nu och då. Undrar om det finns någon bot. Jättetrevlig blogg har du. Ha en fin dag. Titta gärna in på min blogg. http://attisblogg.blogg.se
Kram

attis sa...

Hej igen. Vad skoj att du vill följa mina bloggar. Jag har lagt till din blogg oxå. Filmjölkslimpan är så rackarns god. Går bra att frysa oxå.
Den magra kvinnan skulle nog behöva en hel uppsjö med limpsmörgåsar. Ha det bäst.
Kramen