måndag 30 januari 2012

Syrenträd i knopp.

Vårt syrenträd är full i knopp, såg jag idag. Massor av gröna knoppar i denna kyla. Hur knäppt som helst men fåglarna gillar det. Här om dagen fanns det ingen knopp i trädet och jag funderade i förra veckan att vi måste se till att byta ut trädet till något annat i vår. Det är därför jag är säker på att det inte fanns något grönt på den.

Var hos läkaren idag. Fick reda på lite mer hur det ser ut i ryggen. Förstår lit bättre varför jag har smärtan. Hon har skickat en remiss till Nacka ryggklinik, men hon visste inte hur lång tid det tar innan jag kan få komma dit. Till dess så får jag bara gilla läget och hoppas på att sjukgymnasten och jag kan gör underverk. Träna, träna och åter träna. Promenader i massor. Sjukskriven veckan ut sen får vi se hur det är med min smärta. Får jag bara sova ordentligt så ska jag nog orka med att jobba. Men det är ju några dagar kvar den här veckan så vi får väl se. Det vore ju skönt att få återgå till en normal vardag igen. Gillar inte när jag inte har mina vanliga rutiner.

Vi bor ju ganska när Huddinge sjukhus och trodde att det var dit jag skulle med ryggen. Det är ett stor sjukhus och det borde vara dit jag borde remitterats. Men det är som jag brukar säga ju större sjukhus desto sämre är det. Nacka ligger åt fel håll för mig, vet inte hur man tar sig dit kommunalt. Har jag tur så har Bosse inte börjat jobba när jag väl får en tid och kan ställa upp att köra mig dit.

Både jag och Bosse har tyckt att det var så dåligt ljud på våra Iphones, men igår kväll kom jag på att det måste bero på att vi låtit skyddsplasten vara på. Vi skulle sätta på ett annat skydd och då ska glaset vara riktigt rent så då kom jag på att vi struntar att dra bort det skydd som satt där när vi köpte dom. I morse bytte jag skyddet och vilket ljud det blev. Hahahaha, vad jag har haft roligt åt det. Sandra sa igår att det måste bero på att vi var gamla. Börja nästan att tro henne men samtidigt hördes det ju så bra i min gamla smartphone. Förstå vad glad jag blev när jag kom på att det inte var vår ålder utan skyddsplasten som var problemet,hahahaha. Prata med Sandra tidigare i kväll och jag hörde henne utan att behöva anstränga mig det minsta. Ibland är mina smarta idéer riktigt korkade.

Ska väl försöka mig på att få några timmar sömn nu. Så godnatt och sov så gott.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, Nacka ligger ju lite avsides. Blir väl en del byten med olika kommunikationer.
Hör dåligt för du är gammal, inte tusan är du gammal, hhhaahahahahha. Ibland kan man ha det som en ursäkt att man är gammal. Konstigt det är Kathrin, ibland är jag som en ungdom och när det är något som jag inte riktigt gillar, då är jag helt plötsligt "för gammal" Hahahahahahaaha! Det där med skyddsplasten, var riktigt roligt. Du skriver och berättar så roligt ibland att du har nog en dold "standupkomiker ådra"

Hoppas att din rygg blir bättre.

Kraaaaaaaaaaaam